Kaszę jaglaną lubię za to, że ma mnóstwo zastosowań kulinarnych i jest pyszna w każdym wydaniu. Ma ciekawy smak, który świetnie komponuje się ze słodkimi, jak i bardziej wytrawnymi dodatkami. Dziś proponuję kaszę jaglaną w postaci koktajlu.

Kaszę miksuję z mlekiem migdałowym i owocami. Sięgam po mango i banana oraz dorzucam kurkumę i pestki granatu, ale możesz użyć dowolnych owoców i dodatków.

Na blogu pojawiło się już połączenie kaszy jaglanej z truskawkami oraz musem mango i borówkami. Zestawienie kaszy o migdałowej nucie ze słodkimi owocami to doskonały pomysł na błyskawiczny do zrobienia, niezwykle smaczny i zdrowy koktajl. Polecam szklankę takiego napoju zarówno na początek dnia, jak i na lekki deser czy kolację.

Składniki

  • ok. 350 ml mleka migdałowego
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 mango
  • 1 banan
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • owoc granatu do dekoracji

Wartości odżywcze

Kasza jaglana – posiada wiele właściwości prozdrowotnych. Jest lekkostrawna i bardzo odżywcza. Obfituje w antyoksydanty – neutralizujące wolne rodniki. Jest zasadotwórcza, dlatego ważne jest wprowadzenie jej do codziennej zakwaszonej diety – niekorzystnej dla organizmu. Kasza jaglana wyróżnia się zawartością krzemionki, która utrzymuje naczynia krwionośne w dobrym stanie, zapobiegając odkładaniu się w nich cholesterolu. Wpływa także na przemianę materii, ułatwiając odchudzanie.

Przygotowanie

  1. Odkrój części mango obok pestki, następnie odkrojone kawałki połóż skórką do deski i natnij miąższ w kostkę (nie za głęboko, żeby nie naciąć skórki). Skórkę z naciętym w kratkę miąższem odwróć na lewą stronę. Nacięte cząstki mango rozdzielą się. W ten sposób uzyskasz pokrojony w kostkę owoc. Wrzuć je do pojemnika blendera.

  2. Banana obierz i dorzuć do pojemnika.

  3. Dodaj ugotowaną kaszę jaglaną, mleko i kurkumę.

  4. Wszystko zmiksuj, aż do uzyskania gładkiego, jednolitego koktajlu. Jeśli koktajl jest za gęsty dolej więcej mleka.

  5. Gotowy koktajl przelej do szklanek i udekoruj pestkami granatu.