oceny: 3, śr. ocena: 5
5

Po długich poszukiwaniach w końcu udało mi się dorwać jarmuż. Jest to chyba najbardziej wychwalana w sieci zielenina. Nie ma co się dziwić, bo liście jarmużu są bardzo zdrowe. Wykorzystując ich odżywczy potencjał przygotowałam kolejną bombę witaminową w postaci zielonego smoothie.

Jarmuż ma wyrazisty, kapuściany posmak. Koktajl wzbogaciłam słodką gruszką, bananem i sokiem z pomarańczy. Na górze wylądowała żurawina i płatki migdałowe. Wyszło naprawdę pysznie :)

Czas przygotowania:

Przygotowanie zielonego, super zdrowego i pysznego koktajlu zajmie nie więcej niż 15 minut.

Składniki

  • spora garść jarmużu (ok. 50 g)
  • 1 gruszka
  • 1 banan
  • sok z 1 pomarańczy
  • do podania: płatki migdałowe, suszona żurawina, liść jarmużu

Koktajl z jarmużu

Wartości odżywcze

Jarmuż – jest skarbnicą sulforafanu – przeciwutleniacza, który ma silne działanie antynowotworowe. Liście jarmużu są bogate w białko, błonnik i mnóstwo witamin – przede wszystkim C (filiżanka jarmużu zawiera więcej witaminy C niż wynosi dzienna norma), K (odgrywa istotną rolę w procesie krzepnięcia krwi) i A (zapobiega problemom ze wzrokiem). Jest cennym źródłem potasu, miedzi i manganu. Samo zdrowie, jednak ważne jest zachowanie zdrowego rozsądku i umiaru. Spożywanie go w dużej ilości spowalnia wchłanianie jodu, dlatego na jarmuż szczególnie powinny uważać osoby z problemami tarczycowymi.

Żurawina – jest stosowana na przeziębienia, anginy, problemy z żołądkiem czy pęcherzem. Zawiera dużo błonnika, witamin oraz minerałów: sodu, potasu, fosforu, wapnia, magnezu, jodu i żelaza (wspomaga walkę z anemią) oraz flawonoidy, które pełnią funkcję silnych przeciwutleniaczy.

Banan – dieta bogata w banany wzmacnia układ nerwowy i chroni układ krążenia. Owoce poprawiają pamięć i koncentrację. To doskonałe źródło energii – już jeden banan dziennie odżywia organizm i wspomaga jego regenerację.

Wykonanie

  1. Jarmuż przelej wrzątkiem, a następnie zimną wodą. Odłóż na durszlak do odcedzenia. Usuń twarde nerwy z liści i wrzuć do pojemnika blendera.

  2. Gruszkę i banana obierz, pokrój na mniejsze kawałki. Z gruszki usuń gniazda nasienne. Owoce dodaj do pojemnika.

  3. Dolej sok pomarańczowy i blenduj kilka razy, aby wszystkie składniki dokładnie się zmiksowały. Jeśli koktajl jest za gęsty dodaj więcej soku w razie potrzeby.

  4. Na koniec udekoruj koktajl – ułóż żurawinę, płatki migdałowe i liść jarmużu.

Koktajl z jarmużu