oceny: 1, śr. ocena: 4
4

Koktajl z owoców leśnych to dla mnie niezaprzeczalnie smak lata, i to niezależnie od pory roku, w której go przygotowuję. W upalnie dni orzeźwia, zimą dostarcza witamin i ciepłych wspomnień! :-)

Ja przygotowuję go przez okrągły rok. W sezonie zawsze korzystam ze świeżych owoców, zaś zimą kupuję mrożone mieszanki zawierające jagody, maliny, jeżyny, porzeczki, czy żurawinę. Do tego kubek jogurtu lub maślanki i gotowe.

Czas przygotowania:

Koktajl z pewnością przygotujesz szybko i sprawnie - nie zajmie to więcej niż 5-10 minut

Składniki koktajlu

Podana ilość składników wystarcza na jedną porcję koktajlu.

  • 100 g owoców leśnych (w sezonie świeżych, poza sezonem z mrożonki, np. jagody, maliny, jeżyny, żurawina, porzeczki)
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka miodu
  • do przybrania: kilkanaście sztuk jagód, suszone jagody goji, płatki migdałowe, listek mięty

Koktajl z owoców leśnych

Wartości odżywcze

  • Jagody – W dawnych czasach traktowane były jak cudowny lek na rozmaite choroby. Dziś nauka potwierdza niesamowite właściwości tych drobnych, leśnych owoców. Czarne jagody działają zbawiennie na trawienie, świetnie poprawiają sprawność naszych oczu, a także regulują poziom cukru we krwi. Jednym z ważniejszych elementów zawartych w czarnych jagodach są antocyjany, czyli przeciwutleniacze zwalczające wolne rodniki przyspieszające starzenie organizmu oraz procesy degeneracyjne komórek.
  • Maliny – Zawierają wiele cennych składników, w tym salicylany będące środkiem przeciwgorączkowym (to taka naturalna aspiryna). Maliny działają również uspokajająco, a zawarte w nich żelazo i miedź mogą wspomóc leczenie anemii. Duża zawartość witamin wpływa korzystnie na układ odpornościowy, a zawarte w malinach antyoksydanty opóźniają procesy starzenia.
  • Jeżyny – Obfitują w witaminę A i E – zwaną witaminą młodości. Jeżyny są bogate w kilka silnych przeciwutleniaczy, skutecznie niszczących wolne rodniki przyczyniające się do powstawania komórek rakowych. Wspomagają także sprawne działanie układu krążenia.
  • Porzeczki – Zawierają bardzo dużo witaminy C, a także beta-karoten, dużo żelaza, potasu, wapnia, magnezu, miedzi i fosforu. Już 40 g czarnych porzeczek pokrywa 100% dziennego zapotrzebowania na witaminę C! Porzeczki działają również korzystnie pod kątem usuwania z organizmu związków metali ciężkich.
  • Jogurt naturalny – Ze względu na dużą zawartość wapnia wzmacnia kości i jest łatwo przyswajalny przez nasz organizm. Jogurt bardzo korzystnie wpływa na florę bakteryjną przewodu pokarmowego: poprawia perystaltykę jelit, zapobiegając zaparciom, biegunce, a nawet zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.

Wykonanie koktajlu

  1. Wykonanie jest super proste – w pierwszej kolejności przygotuj owoce.

  2. Do pojemnika blendera włóż wszystkie składniki.

  3. Zmiksuj dokładnie do uzyskania aksamitnej konsystencji.

  4. Latem podawaj koktajl mocno schłodzony w lodówce!

  5. Po nalaniu koktajlu do szklanki udekoruj go kleksem jogurtu naturalnego, całymi jagodami, listkiem mięty i np. posiekanymi drobno jagodami goji, które mają piękny kolor i nadadzą koktajlowi przyjemnej chrupkości.

przygotowania: 5 minut
czas wykonania: 5 minut
czas potrzebny: 10 minut
ilość porcji: 1

Koktajl z owoców leśnych