Woda to podstawa. Świetnym zamiennikiem zwykłej wody mineralnej jest woda smakowa. Nie taka ze sklepowej półki, ale zrobiona w domu, bez sztucznych barwników i innych substancji. Jak ją przygotować?

Wodę smakową można przyrządzić w kilka minut samodzielnie w domu. Wystarczy, że do wody mineralnej dodasz ulubione owoce, odrobinę soku wyciśniętego z owoców oraz gałązki ziół. W ten sposób dostarczysz sobie sporą dawkę witamin i jednocześnie odpowiednio nawodnisz organizm.

Przygotowałam wodę smakową z owocami cytrusowymi. W dzbanku wylądowały – cytryna, limonka i grejpfrut. Całość wzbogaciłam gałązkami świeżego rozmarynu i imbirem. Ten orzeźwiający napój z lekką ziołową nutą doskonale ugasi pragnienie w największy upał.

Składniki

  • 500 ml zimnej wody
  • 1 cytryna
  • 1 grejpfrut
  • 2 limonki
  • kawałek imbiru (ok. 4 cm)
  • kilka gałązek świeżego rozmarynu
  • pokruszony lód

Napój cytrusowy z rozmarynem i imbirem

Wartości odżywcze

Cytryna – to owoc pełen wartościowych składników – cytryna to przede wszystkim spora dawka witaminy C, ale także witamin z grupy B. Posiada mnóstwo właściwości leczniczych – wzmacnia odporność, leczy infekcje, stanowi skuteczny środek przeciwko przeziębieniom. Olejek cytrynowy ma właściwości przeciwdepresyjne.

Imbir – szczególnie polecany jest osobom o osłabionej odporności – posiada właściwości rozgrzewające i przeciwzapalne. Ponadto ułatwia trawienie, leczy migreny, zwiększa koncentrację, polepsza krążenie krwi i działa pobudzająco.

Grejpfrut – zawiera moc dobroczynnych dla zdrowia składników – witaminę C, E, PP i B, kwas foliowy, flawonoidy, pektyny, wapń, fosfor, żelazo, cynk i wiele innych. Specyficzny, gorzkawy smak nadaje mu naringina, która działa przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo. Ponadto owoc ten ma niską wartość kaloryczną, dlatego uważany jest za idealny podczas diety.

Przygotowanie

  1. Cytrynę, limonkę i grejpfrut sparz wrzątkiem i dokładnie wyszoruj.

  2. Cytrusy przekrój na połówki. Z jednej części wyciśnij sok, natomiast drugą część pokrój w plasterki.

  3. Do dużego słoika lub dzbanka wrzuć plasterki cytrusów i zalej sokiem z owoców i zimną wodą.

  4. Imbir obierz ze skórki za pomocą obieraczki do warzyw lub łyżeczki. Ok. 4 cm korzenia zetrzyj na tarce i dodaj do pozostałych składników.

  5. Do napoju dorzuć kilka gałązek świeżego rozmarynu i odstaw do lodówki na kilka godzin.

  6. Na chwilę przed podaniem do napoju dodaj pokruszone kostki lodu i porządnie zamieszaj.

Napój cytrusowy z rozmarynem i imbirem