oceny: 1, śr. ocena: 5
5

Śniadanie to najważniejszy posiłek. To co zjemy rano ma wpływ na naszą aktywność i koncentrację w ciągu dnia. Jednym z częściej wybieranych przeze mnie produktów o poranku są płatki owsiane. Dziś prezentuję sprawdzony i smakowity pomysł na ich wykorzystanie.

Płatki miksuję razem z mlekiem i owocami. Szklanka napoju zapewni uczucie sytości jeszcze na długo po jego wypiciu, więc z powodzeniem może zastąpić śniadanie. Płatki spożywane regularnie poprawiają pamięć, przeciwdziałają zmęczeniu, dodają energii, a przy tym wzbogacone ulubionymi dodatkami są przepyszne.

Smoothie z płatkami

Składniki na 2 porcje

  • 250 ml mleka
  • 1/4 szklanki płatków owsianych
  • 2 banany
  • 50 g owoców leśnych (w sezonie świeżych, poza sezonem z mrożonki, np. borówki, maliny, jeżyny, porzeczki)
  • 2 łyżeczki miodu (opcjonalnie)

Wartości odżywcze

Banan – dieta bogata w banany wzmacnia układ nerwowy i chroni układ krążenia. Owoce poprawiają pamięć i koncentrację. To doskonałe źródło energii – już jeden banan dziennie odżywia organizm i wspomaga jego regenerację.

Płatki owsiane – są cennym źródłem błonnika, który reguluje pracę jelit i syci na długi czas. Dostarczają niezbędnych aminokwasów, witamin oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Płatki owsiane to ważny element zbilansowanej i zróżnicowanej diety – polecane  są osobom aktywnym, uprawiającym sport, wykonującym duży wysiłek umysłowy.

Przygotowanie

  1. Przygotowanie koktajlu rozpocznij dzień wcześniej od namoczenia płatków owsianych. Płatki wsyp do miski, zalej wrzątkiem i odstaw na kilka godzin.

  2. Namoczone płatki owsiane umieść w pojemniku blendera, dodaj obrane i pokrojone na kawałki banany oraz owoce leśne.

  3. Składniki zalej mlekiem i dodaj miód. Całość zmiksuj w blenderze, aż do uzyskania gładkiej konsystencji koktajlu.

  4. Jeśli koktajl jest za gęsty dodaj więcej mleka i ponownie zmiksuj.

  5. Gotowy koktajl przelej do szklanek i udekoruj dodatkami (owocami i listkami mięty).

Smoothie z płatkami

Na blogu znalazło się już całkiem sporo pomysłów na szybkie śniadanie, lub zdrowy deser w formie koktajlu – czyli popularnego smoothie. Więcej przepisów na kolorowe mikstury znajdziesz tutaj.