oceny: 1, śr. ocena: 3
3

Placki z jabłkami to dla wielu z nas powrót do smaków dzieciństwa. Chyba każdy pamięta ich wyjątkowy smak, który przywołuje wspomnienia z beztroskich lat. Dziś proponuję danie w trochę innym wydaniu. Placki wzbogaciłam o moją ulubioną kaszę jaglaną.

Jest to kolejny pomysł na danie, którego przygotowanie zajmuje niewiele czasu. Przepis sprawdzi się na szybki obiad, ale także na śniadanie. Wystarczy, że kaszę ugotujesz dzień wcześniej. Placki najlepiej smakują w towarzystwie ulubionych owoców lub orzechów czy migdałów, posypane cukrem pudrem.

Czas przygotowania:

ok. 40 minut + czas smażenia

Składniki

Z podanych proporcji uzyskasz ok. 12-15 sztuk placuszków.

  • 100 g kaszy jaglanej
  • 1 jajko
  • 125 ml mleka
  • 3-4 łyżki mąki
  • 1 średniej wielkości jabłko
  • sok z 1/2 cytryny
  • olej rzepakowy do smażenia
  • przyprawy – 1/2 łyżeczki cynamonu, 2 łyżeczki cukru lub miodu, sól do smaku
  • garść posiekanych orzechów laskowych lub płatków migdałowych (opcjonalnie)

Placki z kaszy jaglanej

Przygotowanie

  1. Jabłko umyj, obierz i pokrój w małą kostkę. Kawałki jabłka umieść w misce, skrop sokiem z cytryny i zasyp cynamonem.

  2. Kaszę jaglaną upraż od czasu do czasu mieszając na dnie suchego garnka aż zacznie delikatnie zmieniać kolor i wydzielać lekki orzechowy zapach. Zalej wrzącą wodą.

  3. Garnek z kaszą przykryj pokrywką i zostaw na małym ogniu przez około 20 minut, do całkowitego wchłonięcia wody.

  4. Ugotowaną kaszę jaglaną zmiksuj przy pomocy blendera na jednolitą masę.

  5. Do pojemnika blendera dodaj mąkę, mleko, jajko i ponownie zmiksuj. Dopraw solą i cukrem. Masa powinna mieć konsystencję gęstej śmietany. Jeśli jest zbyt rzadka dodaj więcej mąki.

  6. Do masy dodaj jabłko pokrojone w kostkę i wymieszaj.

  7. Sposób smażenia placków zależy od indywidualnych upodobań – jedni lubią placki małe i grubsze, inni cieńsze o chrupiących brzegach. Ja wybieram tą drugą opcję ;)

  8. Cienkie placki smaż około 3 minuty z każdej strony. Po usmażeniu z jednej strony odwróć placki i na wierzchu jeszcze surowej strony posyp posiekanymi orzechami lub płatkami migdałowymi. Smaż aż uzyskają złoty kolor. Najlepiej przetestować pierwsze placki, żeby sprawdzić czy konsystencja ciasta jest odpowiednia (zbyt rzadka masa będzie rozpływać się na patelni).

  9. Gotowe placki umieść na chwilę na papierowym ręczniku w celu usunięcia nadmiaru tłuszczu.

Placki z kaszą jaglaną