Produkty zbożowe (w tym pieczywo) są głównym źródłem energii. Dostarczają wielu cennych witamin i minerałów, dlatego nie należy eliminować ich z menu. Wiele osób będących na diecie rezygnuje z jedzenia chleba. Ja uwielbiam chleb i nie zamierzam z niego rezygnować. 

Bardzo często sięgam po chleb żytni. Jest to jedna z najzdrowszych odmian pieczywa. Wartość odżywcza ziarna żyta jest imponująca: znajdują się w nim węglowodany, aminokwasy, białka, lipidy, woda, substancje mineralne oraz witaminy. Warto zauważyć, że chleb żytni posiada błonnik, który ułatwia proces odchudzania, stabilizuje poziom glukozy we krwi.

Chleb żytni a chleb pszenny

Chleb żytni dostarcza 259 kcal, natomiast chleb pszenny 270 kcal

Porównując ilość kalorii w 100 g chleba pszennego zwykłego i 100 g chleba żytniego zwykłego można zauważyć, że jest to wartość podobna. Z tą różnicą, że chleb żytni syci na dłużej niż chleb pszenny, dzięki czemu spożywając go na śniadanie nie tylko później odczuwasz głód, ale i jego odczuwanie jest mniejsze. Kromka chleba żytniego na śniadanie pomaga utrzymać prawidłową wagę.

Chleb żytni