oceny: 1, śr. ocena: 4
4

Kasza jaglana na śniadanie. Popularna jaglanka to zdrowy i smaczny posiłek na rozpoczęcie dnia. W prezentowanym przepisie dodałam mleko kokosowe, które ma intensywny, słodki smak. Do tego garść pestek granatu i płatki migdałów.

Kasza jaglana ma mnóstwo dobroczynnych właściwości, dlatego warto włączyć ją do swojego codziennego jadłospisu. Oczyszcza organizm z toksyn, przy czym dostarcza mu niezbędne witaminy, sporo białka i cenne węglowodany złożone. Składniki odżywcze uwalniają się do krwi podczas trawienia powoli, dzięki czemu zapewniają stały dopływ energii. Do jaglanki dorzuciłam orzeźwiające pestki granatu, które są bogatym źródłem łatwo przyswajalnych polifenoli (antyutleniacze, występujące naturalnie w roślinach). Super produkty, które wykorzystałam w tym przepisie poza tym, że pysznie smakują, łączą w sobie wyjątkowe właściwości odżywcze i antyoksydacyjne.

Składniki

  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody
  • 1 szklanka mleka kokosowego
  • szczypta soli
  • pestki z 1/2 granatu
  • 1 łyżka płatków migdałowych
  • 1 łyżka miodu (opcjonalnie)

Jaglanka

Przygotowanie

  1. Kaszę jaglaną opłucz kilkakrotnie zmieniając wodę, aż będzie klarowna. Wsyp ją do niewielkiego garnka, dodaj 2 szklanki wody i szczyptę soli.

  2. Gotuj na najmniejszym ogniu pod przykryciem do czasu, aż kasza wchłonie cały płyn.

  3. Ugotowaną kaszę, zalej mlekiem kokosowym i podgrzewaj chwilę na małym ogniu mieszając, aż kasza wchłonie mleko i nabierze kremowej konsystencji.

  4. Gotową kaszę przełóż do misek, oblej miodem lub syropem klonowym.

  5. Jaglankę serwuj posypaną pestkami granatu i płatkami migdałów.

Jaglanka

Kaszę możesz ugotować dzień wcześniej. Następnego dnia wystarczy, że połączysz ugotowaną kaszę z mlekiem kokosowym i owocami. Wtedy w zaledwie 15 minut przygotujesz ciepłe, smaczne i pożywne śniadanie.