Kanapki to śniadaniowa klasyka. Ja osobiście zajadam się nimi kilka razy w tygodniu. Za sprawą kilku kolorowych dodatków najzwyklejsza kanapka z szynką staje się wyjątkowo apetyczna. Moja dzisiejsza propozycja niech będzie dla Was inspiracją do stworzenia najlepszych kanapek.

Podstawą mojej śniadaniowej przekąski jest bułka pszenna z całymi ziarnami żyta. Na kromce ląduje rozpływający się ser mozzarella, wędzona szynka szwarcwaldzka i pomidory koktajlowe. Do tego zielone dodatki – szpinak i rukola oraz sałata radicchio, które podkreślają smak głównych składników. Oczywiście poszczególne produkty możesz dowolnie modyfikować. Finalny wygląd i smak zależy od Twojej wyobraźni.

Składniki

  • 2 bułki pszenne z ziarnami (wybierz swoje ulubione pieczywo)
  • szynka szwarcwaldzka
  • 125 g mozzarelli
  • 6-8 pomidorków koktajlowych
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • ulubiona zielenina (wybrałam mieszankę szpinaku, rukoli i cykorii sałatowej – radicchio)
  • sól, pieprz do smaku

Bułki na śniadanie

Przygotowanie

  1. Bułki przekrój wzdłuż na pół, ułóż na blaszce do pieczenia i posmaruj każdą kromkę oliwą z oliwek i octem balsamicznym.

  2. Na kromki pieczywa ułóż plasterki sera mozzarella.

  3. Włóż do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i podpiecz przez około 8-10 minut, aż ser zacznie się topić (etap pieczenia możesz pominąć).

  4. Na każdą kromkę połóż plaster szynki i pokrojone na połówki pomidory koktajlowe. Dopraw solą i pieprzem.

  5. Na koniec dorzuć trochę zieleniny i zamknij drugą częścią bułki.

Bułka na śniadanie

Kanapki możesz serwować zarówno na ciepło, jak i na zimno. W drugiej wersji świetnie sprawdzą się na drugie śniadanie zabrane do pracy czy szkoły.