Czerwiec to szczyt sezonu truskawkowego. Staram się wykorzystać ten czas maksymalnie, dlatego sięgam po różne przepisy z wykorzystaniem tych smakowitych owoców. Dziś proponuję truskawki w wydaniu śniadaniowym w połączeniu z kokosowym puddingiem chia.

Do przygotowania puddingu możesz wykorzystać swoje ulubione mleko roślinne. W prezentowanym przepisie dodałam mleko kokosowe, które ma lekko, słodki smak. Do tego mus z zmiksowanych truskawek i porcja świeżych owoców oraz bakalie. Najlepiej zrobić pudding wieczorem i odstawić na noc do lodówki, by na śniadanie zajadać się puddingiem o gęstej konsystencji.

Pudding chia z truskawkami

Składniki na 2 porcje

  • 250 ml mleka kokosowego
  • 2 łyżki nasion chia
  • 1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)
  • 200 g truskawek
  • 20 g gorzkiej czekolady
  • ulubione bakalie do dekoracji: orzechy włoskie, pistacje, płatki migdałowe

Przygotowanie

  1. Do słoika wsyp nasiona chia, zalej mlekiem i dodaj miód.

  2. Słoik dobrze zakręć i bardzo dokładnie wymieszaj zawartość.

  3. Pudding wstaw do lodówki na kilka godzin (najlepiej przygotować pudding wieczorem i odstawić na noc do lodówki). Nasiona pęcznieją i dodane do płynu wiążą go w delikatną galaretkę.

  4. Truskawki oczyść z szypułek, dokładnie opłucz i zmiksuj przy pomocy blendera, aż do uzyskania gładkiego, jednolitego musu.

  5. Na warstwę kokosowego puddingu z nasion chia wyłóż mus truskawkowy i udekoruj świeżymi owocami i bakaliami.

Pudding chia z truskawkami