zajadam.pl

Banan

Banan jest roślliną wszechstronną, mającą wiele zastosowań. W Ekwadorze bananami karmi się trzodę chlewną, w kosmetologiiużywa się go jako lekarstwa a kilka lat temu Unia Europejska używała bananów do celów propagandowych, by przeforsowaćjedyny słuszny kąt jaki powinien mieć banan.

Na pewno zdrowie jest częścią życia, którym warto się interesować. Wielu ludzi planuje rodzicielstwo, a nie orientuje się czym wartosię odżywiać. Wiele osób uczęszcza na siłownię, by dbać o zdrowie, nieraz wydając sporo pieniędzy na karnety, a nie każdy maczas, by chodzić na siłownię. Zobacz jak urozmaicając swoją dietę w prosty sposób możesz być zdrowszy i silniejszy!

Wartości odżywcze banana 

Jest to owoc zawierający takie składniki jak potas, magnez, kwas foliowy, witaminę C oraz prebiotyki czyli naturalne stymulanty rozwoju flory jelit.

  • Dzięki dużej zawartości potasu banany polecane są osobom których praca wymaga od nich koncentracji jak również studentom w czasie nauki by zwiększyć przyswajanie wiedzy.
  • Zawartość magnezu powoduje że banany to naturalny sposób dla ludzi którzy mają problemy z ciśnieniem krwi czy układem kostnym.
  • Witamina C wspomaga odporność i ogólną wydolność organizmu, przez co można dzięki bananom uniknąć dolegliwości takich jak utrata apetytu, nudności, osłabienie czy nawet depresji.

Banany w okresie ciąży:

Banany zaleca się spożywać przyszłym mamom, z powodu obecności w bananach kwasu foliowego:

  • działa korzystnie na system nerwowy płodu i zapobiega jego uszkodzeniom
  • Dodatkowo chroni on przed nowotworami oraz usprawnia działanie układu pokarmowego i mózgu.

Co znajdziemy w bananach:

Banan średnio waży 200 g ze skórką. Po zdjęciu skórki waży ok:120 g. W 100 g bez skórki znajdziemy:

  • 89 kcal = 373 kJ
  • Białka = 1.1 g
  • Węglowodany = 23 g
  • Tłuszcze = 0.3 g
  • Błonnik = 2.6 g
  • Witamina C = 8.7 mg (10% dziennego zapotrzebowania)
  • Witamina B3 = 0.67 mg (4.2% dziennego zapotrzebowania)
  • Fosfor = 22 mg (3% dziennego zapotrzebowania)
  • Wapń = 5 mg (0.5% dziennego zapotrzebowania)
  • Magnez = 27 mg (7% dziennego zapotrzebowania)
  • Potas = 358 mg (7.5% dziennego zapotrzebowania)
  • Żelazo = 0.29 mg (3.5% dziennego zapotrzebowania)
  • Mangan = 0.27 mg (12% dziennego zapotrzebowania)

Czego szukasz?

css.php