zajadam.pl

Kiwi

Kiwi to bardzo niejednoznaczna nazwa na owoc który dla ornitologów i mieszkańców Nowej Zelandii jest ptakiem, dla kosmetologów są świetnym źródłem do robienia maseczek a dla osób chcących kontrolować swoją wagę może być ciekawą propozycją na przekąskę.

Zdrowie jest stanem dobrostanu, który ceni sobie większość ludzi. Wiedza na temat zdrowia i utrzymania go przydaje się w życiu codziennym, a nie jest to wiedza powszechna którą nabywa się w okresie edukacji szkolnej.  Zobacz jak jedząc jedną, pyszną bombę witaminową zachować gładką cerę i zdrowe ciało.

Wartości odżywcze w kiwi

Jest to owoc zawierający witaminy takie jak: witamina A,E,C,K. Ponadto zawiera potas, żelazo, kwas foliowy, wapń, miedź, kwas foliowy, magnez, cynk, czy błonnik.

  • Kiwi jest wyjątkowym owocem pod względem witaminy E, która skąpo występuje w owocach. Witamina E, jest naturalnym antyoksydantem chroniącym komórki przed wolnymi rodnikami i przed starzeniem, przez co polecam ją wszystkim chcącym jak najdłużej wyglądać młodo oraz palaczom, którzy z powodu dymu tytoniowego mogą mieć jej niedobory.
  • Owoce kiwi  są bogate w błonnik, który oczyszcza organizm z toksyn, przez co zalecam je ludziom chorującym na cukrzycę i raka jelita grubego..
  • Kwas foliowy działa przeciw anemicznie, przez co działa krwiotwórczo tj. wspomaga produkcję czerwonych krwinek. Wspomaga również pracę mózgu i układ nerwowy.
  • Miedź wspomaga procesy krwiotwórcze, syntezie melatoniny oraz tworzeniu tkanki łącznej.
  • Duża zawartość potasu w kiwi przeciwdziała osłabieniu organizmu oraz mięśni szkieletowych i gładkich.
  • Witamina K zapobiega łamaniu się kości i zwiększa gęstość kości,

Kiwi, a kwestie zdrowotne

  • Naukowcy z Norwegii uważają, że kiwi może być substytutem aspiryny, który ponadto nie zawiera skutków ubocznych.
  • Spożywanie dwóch kiwi dziennie zmniejsza ryzyko zakrzepów krwi, co w efekcie chroni przed udarem, czy zakrzepicą żył.
  • Kiwi poprzez naprawę uszkodzonego DNA zapobiega rozwojowi nowotworów i zmniejsza ryzyko zachorowania.
  • Cynk zawarty w kiwi zapobiega powstawaniu niedoskonałości na cerze tj.krost, trądziku, czy rozstępów. Ponadto wpływa na zdrowy stan paznokci, skóry, kości oraz włosów.
  • Kiwi zawiera papainę i aktynidinę, które pomagają w trawieniu białek, jednak zalecam ostrożność osobom, które są uczulone na owoce papai, czy ananasa.
  • Kiwi jest niskokaloryczne, a sycące, co powoduje, że jest bardzo atrakcyjne dla osób kontrolujących swoją wagę.
  • Nowozelandzki owoc zawiera wysoki poziom serotoniny oraz inozytolu, który uczestniczy w wewnątrz komórkowej reakcji na hormony i neuroprzekaźniki.  Co czyni kiwi ciekawą propozycją na smutne dni.

Co kryje w sobie kiwi

Kiwi waży 90 g. Bez skórki owoc waży około 75 g. W 100 g znajdziemy:

  • 61 kcal = 255 kJ
  • Węglowodany = 14.66 g
  • Witamina A = 0.4 mg (44% dziennego zapotrzebowania)
  • Witamina K = 0.0403 mg (33% dziennego zapotrzebowania)
  • Witamina C = 92.7 mg (103% dziennego zapotrzebowania)
  • Wapń = 34 mg (3.5% dziennego zapotrzebowania)
  • Magnez = 17 mg (4.3% dziennego zapotrzebowania)
  • Potas = 312 mg (0.4% dziennego zapotrzebowania)
  • Sód = 3 mg (0.2% dziennego zapotrzebowania)

Czego szukasz?

css.php