Masło orzechowe to popularny i bardzo smaczny dodatek do śniadania. Często słyszę o jego zaletach i licznych dobroczynnych właściwościach. A z drugiej strony docierają także głosy – unikaj tego typu produktów, są kaloryczne i niezdrowe.

Sprawdziłam kaloryczność orzechowego przysmaku. Ile kalorii dostarcza i co tak naprawdę w sobie kryje? Czy poza walorami smakowymi posiada jakieś wartości odżywcze?

Orzechy arachidowe (główny składnik) same w sobie mają dobroczynny wpływ na organizm. Są one bogate w białko, potas, błonnik, magnez i witaminę E. Wyróżniają się rekordową ilością witaminy B3 – niacyny, która ma pozytywny wpływ na przemiany metaboliczne w organizmie, a ponadto obniża poziom cholesterolu. Co za tym idzie, masło orzechowe może być zdrowe pod warunkiem, że wybierzesz takie o dobrym składzie – 100 % orzechów, bez oleju palmowego, cukru, słodzików, konserwantów czy barwników.

Masło orzechowe

Kupując masło orzechowe czytaj etykiety. Masło z powodzeniem możesz zrobić w domu, wówczas modyfikuj je wedle własnych upodobań smakowych, wzbogacaj o swoje ulubione dodatki. Orzechy wymieniaj (np. na pistacje czy orzechy nerkowca). Dosładzając smarowidło sięgaj po zdrowsze zamienniki cukru – miód lub stewię.

Ile kalorii ma masło orzechowe?

100 g masła orzechowego dostarcza ok. 700 kcal, a więc 1 łyżeczka (10 g) to 70 kcal

Owszem jest kaloryczne, ale to zdrowy tłuszcz, cenny dla organizmu i jeśli zjesz masło od czasu do czasu w rozsądnych ilościach  na pewno nie spowoduje to drastycznego wzrostu masy ciała.

Masło orzechowe