Czekoladki, cukierki i batoniki… Jak wygrać ze słodką pokusą? Poszukując alternatywy dla niezdrowych smakołyków warto sięgnąć po daktyle, które są równie słodkie, a poza walorami smakowymi posiadają cenne wartości odżywcze.

Owoce to ratunek dla wszystkich łasuchów. Świetnie sprawdzą się, gdy nachodzi ochota na słodką przekąskę. Zamiast opychać się pustymi kaloriami, lepiej wybrać wartościowy produkt. Daktyle, zarówno te suszone, jak i świeże, są bogate w błonnik, liczne witaminy (zwłaszcza w witaminę B3), związki mineralne (szczególnie potas), a także przeciwutleniacze i salicylany, które działają jak aspiryna. Zaleca się ich jedzenie podczas przeziębienia i osłabienia organizmu. Daktyle, z uwagi na bogactwo cukrów prostych, są dobrym źródłem energii, dlatego polecane są dla osób aktywnych fizycznie.

Ile kalorii mają daktyle?

100 gramów daktyli dostarcza około 282 kalorii (kcal)

Choć dla osób trzymających dietę / dbających o linię jest to wartość dość duża, warto wprowadzić daktyle do swojej codziennej diety ze względu na silne działanie prozdrowotne. Podjadane z umiarem na pewno nie będą miały negatywnego wpływu na sylwetkę ;)

Daktyle