zajadam.pl

Nasza Kasza

kasza

Trauma ze szkolnej stołówki, rozgotowana na bezsmakową papkę – do niedawna właśnie takie skojarzenia miałam widząc kaszę na talerzu. A kasza to samo zdrowie i może być naprawdę pyszna!

Kasze królują od stuleci w kuchniach całego świata. W naszej rodzimej kuchni rozmaite odmiany stanowiły podstawę żywienia. Są bogate w błonnik, witaminy i należą do lekkostrawnych potraw, dlatego nie może zabraknąć ich w Twoim menu :)

Kasza kaszy nie równa

Kasza gryczana, jaglana, perłowa, pęczak… istnieje naprawdę spory wachlarz propozycji , możesz teraz wybrać kaszę, która odpowiada Ci najbardziej nie tylko pod względem zdrowotnym ale i smakowym.

Kasza gryczana

Wytwarzana jest z gryki. Może być biała lub prażona. Nie zawiera glutenu. Ma spore ilości białka, kwasu foliowego (cenne dla kobiet planujących dziecko), węglowodanów i składników mineralnych. Idealnie sprawdzi się zarówno jako dodatek do dań mięsnych jak i wegetariańskich.

Kasza jaglana

Z łuskanego ziarna prosa. Od kilku lat jagła stała się prawdziwym kulinarnym hitem. Ilością składników odżywczych dorównuje swojej poprzedniczce. Jedynie zawartość błonnika jest niższa niż w innych kaszach. Idealnie sprawdzi się w diecie bezglutenowej. To znakomity dodatek do warzyw, mięsa a także owoców i mleka.

Kasza jęczmienna

Są trzy rodzaje kaszy z jęczmienia: perłowa, pęczak, łamana (wiejska, mazurska). Wszystkie z tych kasz bogate są w błonnik i witaminę PP. Stosowane do krupniku, sałatek, mięs czy zapiekanek.

Kasza kukurydziana

Jak nazwa wskazuje wytwarzana z kukurydzy, występuje w postaci drobnego i grubego grysiku. Ma lekko gorzki smak. Jest bogata w błonnik, beta-karoten, witaminy B1, E i PP. Polecana jest w żywieniu dzieci, a także osób z alergią (nie uczula). Kaszę kukurydziana stosuje się do mięs, warzyw, zapiekanek, gulaszów i zup. W kuchni włoskiej używana do przyrządzania polenty, w Rumunii robi się z niej mamałygę, a w Ameryce tortillę.

Kasza manna i kuskus

Oba rodzaje są dość drobne, lekkostrawne, otrzymywane z pszenicy. Nie nadają się dla osób stosujących dietę bezglutenową. Kasza manna dobrze smakuje solo – jako zupa mleczna, budyń czy krem lub jako dodatek do zup, ciast. Kuskus zawiera witaminę B1 i żelazo. Jest bardzo łatwa w przygotowaniu – wystarczy zalać wrzątkiem i odstawić na kilka minut.

kasze

Jak widzisz – jest w czym wybierać, każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Potencjał tego składnika sprowadza się również do prostoty przyrządzania. Wystarczy naprawdę niewiele, by wyczarować z kaszy pyszne danie. Nie dziwi mnie więc fakt, że kasze wracają do łask.

Skomentuj

Napisz pierwszy komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Czego szukasz?

css.php