Brokuły to warzywa, po które chętnie sięgam w mojej kuchni. W zależności od tego, z czym je połączę lub jak doprawię, mogą mieć zupełnie inny smak. Są świetnym dodatkiem do sałatek czy dań głównych. Poza walorami smakowymi posiadają cenne wartości odżywcze, a do tego są niskokaloryczne.

Brokuły bogate są w witaminy i minerały. Sprawdzą się w diecie anemika – zawierają sporo żelaza, ale i kwasu foliowego oraz witamin z grupy B. Ze względu na dużą zawartość chromu, polecane są osobom, które chcą schudnąć, a także cukrzykom. Składnik ten hamuje apetyt na słodycze i wspomaga pracę trzustki. Ponadto brokuł obfituje w błonnik, który wspiera proces odchudzania, reguluje pracę układu trawiennego, stabilizuje poziom glukozy we krwi i sprzyja uczuciu sytości.

Ile kalorii mają brokuły?

100 g dostarcza 27 kcal, natomiast jeden brokuł waży ok. 500 g, czyli dostarcza 135 kcal

Brokuł to warzywo, które warto włączyć do swojego menu. Niskokaloryczny, a przy tym pełny cennych składników. Dzięki substancjom w nim zawartym, możesz uzupełnić niedobory w organizmie.

brokuł