zajadam.pl

Ryż smażony z warzywami na mleku kokosowym

ryż smażony z warzywami

Przepis ten jest kolejnym z dań, które powstały spontanicznie i wyszły tak dobrze, że postanowiłem zachować przepis i podzielić się nim z Wami :)

 

Podane przeze mnie składniki i sposób przygotowania mogą stanowić jedynie bazę do modyfikacji, ale jeżeli przyrządzisz taki ryż zgodnie z moimi instrukcjami, na pewno wyjdzie przepysznie. Jest to świetna propozycja na jednodaniowy obiad. Miękkie ale jeszcze chrupiące warzywa, ryż o aksamitnej konsystencji i odrobina świeżej zieleniny sprawiają, że jest to danie sycące, świeże i kremowe zarazem.

Składniki

Podana niżej ilość składników powinna wystarczyć do przygotowania dwóch solidnych porcji obiadowych

  • ryż – 100-150 g
  • cukinia – 1/2 niedużej sztuki
  • cebula – 1 szt
  • czosnek – 3 ząbki
  • marchewka – 1 szt
  • natka pietruszki – kilka gałązek z liśćmi
  • grzyby – np. jeden świeży grzyb leśny, shitake lub mun (ew. suszony grzyb ugotowany na miękko)
  • mleko kokosowe – 6-7 łyżek
  • olej kokosowy – 4 łyżki
  • żółtko jaja – po jednym na każdą porcję
  • sos sojowy
  • sos ostrygowy
  • świeży imbir (1-2 cm)
  • przyprawy: kurkuma, cynamon, pieprz, chilli, zioła prowansalskie

Wykonanie

  1. Zacznij od ugotowania ryżu zgodnie z instrukcjami z opakowania.

  2. Cukinię pokrój w cieniutkie paseczki lub zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Cebulę posiekaj w cienkie piórka.

  3. Cukinię i cebulę podsmaż przez kilka minut na dwóch łyżkach oleju kokosowego. W międzyczasie posiekaj czosnek i zetrzyj marchewkę na tarce o grubych oczkach, a grzyby pokrój na podłużne paseczki. Kiedy cukinia i cebula ładnie się zeszklą dodaj na patelnię marchewkę z czosnkiem oraz grzyby i dalej podsmażaj.

  4. Zaraz po dodaniu marchewki przypraw całość solą, pieprzem i pozostałymi przyprawami. Dodaj również starty na tarce o drobnych oczkach kawałek imbiru.

  5. Kiedy wszystkie warzywa będą już porządnie podsmażone i marchewka lekko zmięknie, dodaj na patelnię ryż i dodatkowe dwie łyżki oleju kokosowego. Całość smaż przez kolejne 2-3 minuty na średnim ogniu.

  6. Następnie na patelnię dodaj mleko kokosowe, łyżkę octu ryżowego, sos ostrygowy i sos sojowy do smaku. Całość zamieszaj i podduś na małym ogniu, aż cały sos ładnie obklei ryż i warzywa.

  7. Jeżeli ryż wydaje się zbyt suchy, dodaj odrobinę wody, bulionu lub mleka kokosowego – całe danie nie powinno pływać w sosie, ale mieć maślaną i aksamitną konsystencję.

  8. Ryż z warzywami podawaj z głębokim talerzu lub misce, posypany posiekaną natką pietruszki, z ułożonym na środku żółtkiem jajka (żółtko w trakcie jedzenia najlepiej rozbełtać i wymieszać z ryżem)

ryż smażony z warzywami

Skomentuj

Podobne przepisy

warsztaty kulinarne online

Ilość komentarzy: 3 - dołącz do dyskusji!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Czego szukasz?

css.php