Owocowe i warzywne koktajle na stałe zagościły w moim menu. Do tej pory na blogu gościły raczej orzeźwiające napoje. Jesienią także popijam smoothie, tyle że koktajlu nie schładzam, nie dodaję lodu. Wzbogacam jedynie o ulubione korzenne przyprawy.

Dziś proponuję rozgrzewający koktajl. To klasyczne połączenie jesiennych owoców – jabłka i gruszki z korzenną nutą takich przypraw jak – cynamon i imbir. Szklanka smoothie to ogromna dawka witamin i smaku.

Składniki

  • jabłko
  • gruszka
  • 100 ml soku jabłkowego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka miodu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta imbiru

Koktajl jabłkowo-gruszkowy

Wartości odżywcze

Gruszka – jeden z nielicznych owoców zawierających jod, czyli minerał pozytywnie wpływający na funkcjonowanie tarczycy. Zawiera brom pobudzający pracę mózgu i poprawiający koncentrację. Miękkie, dojrzałe gruszki pobudzają trawienie.

Jabłko – to prawdziwy eliksir młodości. Zawiera cenne przeciwutleniacze, które przedłużają życie komórek organizmu. Owoc rozprawi się z cholesterolem – już 1-2 jabłka każdego dnia potrafią znacznie obniżyć stężenie złego cholesterolu. Pomagają walczyć z kilogramami – są niskokaloryczne, usprawniają proces trawienia oraz skutecznie hamują apetyt. Wzmacniają odporność – są bogate w witaminę C, szczególnie te kwaśniejsze odmiany.

Przygotowanie

  1. Jabłko i gruszkę obierz, usuń gniazda nasienne i pokrój na mniejsze kawałki.

  2. Owoce umieść w pojemniku blendera i zmiksuj, aż do uzyskania gładkiego, jednolitego koktajlu.

  3. Mus owocowy uzupełnij sokiem jabłkowym do uzyskania pożądanej konsystencji. Dodaj miód, sok z cytryny i przyprawy. Ponownie zmiksuj.

  4. Gotowy koktajl przelej do szklanek. Możesz dodatkowo oprószyć szczyptą przypraw.

Koktajl jabłkowo-gruszkowy