Koktajl z jarmużem

Po długich poszukiwaniach w końcu udało mi się dorwać jarmuż. Jest to chyba najbardziej wychwalana w sieci zielenina. Nie ma co się dziwić, bo liście jarmużu są bardzo zdrowe. Wykorzystując ich odżywczy potencjał przygotowałam kolejną bombę witaminową w postaci zielonego smoothie.

Jarmuż ma wyrazisty, kapuściany posmak. Koktajl wzbogaciłam słodką gruszką, bananem i sokiem z pomarańczy. Na górze wylądowała żurawina i płatki migdałowe. Wyszło naprawdę pysznie :)

Czas przygotowania:

Przygotowanie zielonego, super zdrowego i pysznego koktajlu zajmie nie więcej niż 15 minut.

Składniki

  • spora garść jarmużu (ok. 50 g)
  • 1 gruszka
  • 1 banan
  • sok z 1 pomarańczy
  • do podania: płatki migdałowe, suszona żurawina, liść jarmużu

Koktajl z jarmużu

Wartości odżywcze

Jarmuż – jest skarbnicą sulforafanu – przeciwutleniacza, który ma silne działanie antynowotworowe. Liście jarmużu są bogate w białko, błonnik i mnóstwo witamin – przede wszystkim C (filiżanka jarmużu zawiera więcej witaminy C niż wynosi dzienna norma), K (odgrywa istotną rolę w procesie krzepnięcia krwi) i A (zapobiega problemom ze wzrokiem). Jest cennym źródłem potasu, miedzi i manganu. Samo zdrowie, jednak ważne jest zachowanie zdrowego rozsądku i umiaru. Spożywanie go w dużej ilości spowalnia wchłanianie jodu, dlatego na jarmuż szczególnie powinny uważać osoby z problemami tarczycowymi.

Żurawina – jest stosowana na przeziębienia, anginy, problemy z żołądkiem czy pęcherzem. Zawiera dużo błonnika, witamin oraz minerałów: sodu, potasu, fosforu, wapnia, magnezu, jodu i żelaza (wspomaga walkę z anemią) oraz flawonoidy, które pełnią funkcję silnych przeciwutleniaczy.

Banan – dieta bogata w banany wzmacnia układ nerwowy i chroni układ krążenia. Owoce poprawiają pamięć i koncentrację. To doskonałe źródło energii – już jeden banan dziennie odżywia organizm i wspomaga jego regenerację.

Wykonanie

  1. Jarmuż przelej wrzątkiem, a następnie zimną wodą. Odłóż na durszlak do odcedzenia. Usuń twarde nerwy z liści i wrzuć do pojemnika blendera.

  2. Gruszkę i banana obierz, pokrój na mniejsze kawałki. Z gruszki usuń gniazda nasienne. Owoce dodaj do pojemnika.

  3. Dolej sok pomarańczowy i blenduj kilka razy, aby wszystkie składniki dokładnie się zmiksowały. Jeśli koktajl jest za gęsty dodaj więcej soku w razie potrzeby.

  4. Na koniec udekoruj koktajl – ułóż żurawinę, płatki migdałowe i liść jarmużu.

przygotowania: 15 minut
czas potrzebny: 15 minut
ilość porcji: 2
kuchnia polska
Napój

Koktajl z jarmużu

Skomentuj

Pod wpisem mamy już 9 komentarzy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz komentarze
Ilość komentarzy: 9 - dołącz do dyskusji!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Wykorzystuję pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi marketingowych i analitycznych, zapewniania funkcji społecznościowych oraz systemu komentarzy. Czy akceptujesz wykorzystywanie plików cookies? Szczegóły w polityce prywatności.

Akceptuję
×

Tytuł popupa

tytuł contentu wersja A

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean rhoncus neque ut laoreet congue. Sed pharetra dolor eu lorem ullamcorper rutrum. Vestibulum ipsum tellus, dignissim sit amet elit sed, accumsan cursus ligula. Vestibulum ullamcorper tempor risus non cursus. Curabitur in eros ex. Proin et convallis ex. Duis commodo varius erat in venenatis. Suspendisse consequat tortor lacus, at ornare libero luctus in. Maecenas et elit luctus, tempor sem sit amet, egestas dolor.

tytuł contentu wersja B

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean rhoncus neque ut laoreet congue. Sed pharetra dolor eu lorem ullamcorper rutrum. Vestibulum ipsum tellus, dignissim sit amet elit sed, accumsan cursus ligula. Vestibulum ullamcorper tempor risus non cursus. Curabitur in eros ex. Proin et convallis ex. Duis commodo varius erat in venenatis. Suspendisse consequat tortor lacus, at ornare libero luctus in. Maecenas et elit luctus, tempor sem sit amet, egestas dolor.

css.php