oceny: 1, śr. ocena: 4
4

Zielony koktajl to aktualnie chyba najlepszy pomysł na rozpoczęcie dnia, bo pobudza lepiej niż poranna kawa, syci na długo i natychmiast poprawia nastrój. Jako bazę koktajlu wybieram liście szpinaku. W parze z zieleniną dobrze sprawdzą się owoce – banan, pomarańcza a do tego dodatek, który nada nieco pikanterii – imbir.

Jeżeli lubisz słodsze napoje do koktajlu wlej nieco syropu klonowego, miodu czy syropu z agawy. Możesz też dosypać cukru kokosowego, stewii lub dodać kilka suszonych daktyli.

Składniki

  • 1 szklanka liści szpinaku
  • 1 banan
  • 1 pomarańcza
  • kawałek korzenia imbiru ok. 2 cm
  • zimna przegotowana woda (ilość zależy od tego, jaką konsystencję koktajlu chcesz uzyskać)
  • opcjonalnie: dla lubiących słodsze napoje łyżka miodu (lub syropu klonowego)

Wartości odżywcze

Szpinak – koszmar dzieciństwa, ale dzisiaj zajadamy się nim, bo ma wiele cudownych właściwości. Jest źródłem sporej porcji witamin. To, co go wyróżnia, to bogactwo witaminy K – do dziennej dawki tego składnika wystarczy zaledwie 25 gram szpinaku. Idealny dla osób zmagających się z anemią, ponieważ zawiera żelazo, niezastąpione w produkcji czerwonych krwinek. Cenny dla kobiet w ciąży ze względu na zawarty w nim kwas foliowy.

Banan – dieta bogata w banany wzmacnia układ nerwowy i chroni układ krążenia. Owoce poprawiają pamięć i koncentrację. To doskonałe źródło energii – już jeden banan dziennie odżywia organizm i wspomaga jego regenerację.

Przygotowanie

  1. Owoce obierz ze skórki, podziel na mniejsze kawałki i wrzuć do pojemnika blendera.

  2. Liście szpinaku opłucz pod bieżącą wodą i dodaj do pojemnika blendera.

  3. Dodaj obrany i pokrojony (na cienkie plasterki w poprzek włókien) imbir.

  4. Składniki zmiksuj w blenderze razem z wodą, syropem klonowym lub miodem  aż do uzyskania gładkiej konsystencji koktajlu.

  5. Jeśli koktajl jest za gęsty dodaj więcej wody i ponownie zmiksuj.