Chipsy z jarmużu

Do tej pory jarmuż stosowałam jedynie w koktajlach, sałatkach i jako dodatek do dania głównego. A z zielonych liści można przygotować także pyszną i zdrową przekąskę – chipsy z jarmużu. 

Jarmuż ma charakterystyczny, orzechowy posmak, który bardzo lubię. Wystarczy jedynie odrobinę soli do smaku, oliwa z oliwek, kilka minut w piekarniku i gotowe. To super zdrowa przekąska dla lubiących coś podjadać.

Jarmuż zyskał miano najzdrowszych zielonych liści. Stał się nawet konkurencją dla szpinaku. A to za sprawą jego właściwości i bogatego składu. Zawiera silne przeciwutleniacze oraz jest cennym źródłem wapnia, żelaza, karotenu i witamin C i K. W liściach jarmużu znajdziesz także sporo błonnika.

Składniki

  • 100 g liści jarmużu
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól do smaku

Przygotowanie

  1. Jarmuż umyj i dokładnie osusz papierowym ręcznikiem.

  2. Liście podziel na małe kawałki i wytnij z nich twarde części.

  3. Jarmuż umieść w misce, dopraw solą do smaku i polej oliwą z oliwek. Całość dokładnie wymieszaj.

  4. Chipsy umieść na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. Piecz przez ok. 8-10 minut, aż listki nabiorą ciemniejszego koloru i staną się chrupiące. Uważaj, żeby ich nie przypalić.

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Napisz pierwszy komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Wykorzystuję pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi marketingowych i analitycznych, zapewniania funkcji społecznościowych oraz systemu komentarzy. Czy akceptujesz wykorzystywanie plików cookies? Szczegóły w polityce prywatności.

    Akceptuję