zajadam.pl

Chipsy z jarmużu

Chipsy z jarmużu

Do tej pory jarmuż stosowałam jedynie w koktajlach, sałatkach i jako dodatek do dania głównego. A z zielonych liści można przygotować także pyszną i zdrową przekąskę – chipsy z jarmużu. 

Jarmuż ma charakterystyczny, orzechowy posmak, który bardzo lubię. Wystarczy jedynie odrobinę soli do smaku, oliwa z oliwek, kilka minut w piekarniku i gotowe. To super zdrowa przekąska dla lubiących coś podjadać.

Jarmuż zyskał miano najzdrowszych zielonych liści. Stał się nawet konkurencją dla szpinaku. A to za sprawą jego właściwości i bogatego składu. Zawiera silne przeciwutleniacze oraz jest cennym źródłem wapnia, żelaza, karotenu i witamin C i K. W liściach jarmużu znajdziesz także sporo błonnika.

Składniki

  • 100 g liści jarmużu
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól do smaku

Przygotowanie

  1. Jarmuż umyj i dokładnie osusz papierowym ręcznikiem.

  2. Liście podziel na małe kawałki i wytnij z nich twarde części.

  3. Jarmuż umieść w misce, dopraw solą do smaku i polej oliwą z oliwek. Całość dokładnie wymieszaj.

  4. Chipsy umieść na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. Piecz przez ok. 8-10 minut, aż listki nabiorą ciemniejszego koloru i staną się chrupiące. Uważaj, żeby ich nie przypalić.

Skomentuj

Zobacz również

warsztaty kulinarne online

Napisz pierwszy komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Czego szukasz?

css.php