zajadam.pl

Mango

Mango to owoc przez wielu uważany za najsmaczniejszy owoc na świecie. Kosmetolodzy używają ekstraktu z owoców do produkcji produktów nawilżających skórę lub włosy. Mango ma również znaczenie religijne, w hinduizmie używa się go do szeroko pojętych ceremonii, jak ślub czy oddanie czci bóstwu a drzewo mango uznawane jest za symbol Lakszmi: bogini szczęścia i dóbr materialnych.

Mówi się, że każdy jest wyjątkowy, ale gdyby się nad tym zastanowić to nie znalazłbyś człowieka, który nigdy na nic nie zachorował. Zwykli ludzie, którzy kiedyś zachorowali przeważnie, nie chcą tego na nowo przeżywać, bo to żadna frajda być chorym. Za to dużą frajdę sprawia byciem zdrowym z powodu możliwości, jakie z tego stanu wynikają. Możliwości daje też owoc mango, sam zobacz!

Wartości odżywcze mango

Mango zawiera wiele cennych skarbów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, wśród których znajdziesz: witaminy C, A, E, B1, B2, B3, potas, fosfor, magnez i wapń.

Mango nazywa się “owocem młodości” z powodu swoich właściwości przeciwutleniających. Wynika to z zawartości związków beta-karotenu, który chroni przed działaniem promieni UV. Ponadto mango hamuje rozwój nowotworów (głównie raka piersi i okrężnicy) oraz łagodzi stany zapalne. Jest również bardzo odżywcze, przez co zaleca się jedzenie mango osobom osłabionym lub wracającym do zdrowia.

  • Witaminy C i B wzmacniają układy nerwowy i odpornościowiowy. Witamina C ponadto ułatwia przyswajanie żelaza z produktów pochodzenia roślinnego.
  • Witaminy A i E, poprawiają kondycję wzroku i skóry oraz chroni przed trądzikiem.
  • Mango zawiera enzymy trawienne wspomagające przemianę materii.
  • Duża zawartość potasu obniża ciśnienie krwi.
  • Błonnik występujący w mango obniża poziom cholesterolu we krwi.
  • Mango zawiera bardzo dużo cukrów, przez co nie powinny go jeść osoby z cukrzycą w nadmiernych ilościach.
  • Alergikom nie zalecam spożywania mango z powodu ryzyka wystąpienia podrażnień skóry jak np. wysypka czy puchnięcie warg.

Co znajdziemy w mango

Dojrzałe mango waży przeważnie około 400 g, po pozbawieniu go skórki i pestki pozostaje ok. 280 g miąższu. W 100 g tego owocu znajdziesz następujące ilości składników odżywczych.

  • 65 kcal = 272 kJ
  • Węglowodany = 15 g
  • Błonnik = 1.6 g
  • Witamina A = 0.3 mg (33% dziennego zapotrzebowania)
  • Witamina C = 36.5 mg (40% dziennego zapotrzebowania)
  • Witamina E, = 0.90 mg (6% dziennego zapotrzebowania)
  • Wapń = 11 mg (1% dziennego zapotrzebowania)
  • Magnez = 10 mg (2.5% dziennego zapotrzebowania)
  • Fosfor = 14 mg (2% dziennego zapotrzebowania)
  • Potas = 168 mg (3.5%% dziennego zapotrzebowania)


Subskrybuj


Nie przegap nowych filmów, zasubskrybuj mój
kanał na YouTube

Czego szukasz?

css.php