Nasionka chia z pewnością zasługują na miano superfoods, bo lista ich wyjątkowych wartości odżywczych jest bardzo długa. Jednym z najbardziej znanych przepisów na wykorzystanie ziarenek szałwii argentyńskiej jest mleczny pudding.

Do przygotowania puddingu możesz wykorzystać swoje ulubione mleko roślinne. W prezentowanym przepisie dodałam mleko kokosowe, które ma intensywny, słodki smak. Dorzucając owoce wiśni w gęstym syropie zyskasz lekko kwaskową nutę.

Składniki

  • 250 ml mleka kokosowego
  • 2 łyżki nasion chia
  • 1 łyżeczka miodu
  • do podania – 3 łyżeczki konfitury z wiśni (w sezonie wykorzystaj świeże owoce)

Pudding chia

Wartości odżywcze

Nasiona chia – słyną ze swych wyjątkowych wartości odżywczych. Zawierają cenne kwasy omega-3, które wpływają pozytywnie na układ sercowo-naczyniowy. Wspomagają także pracę mózgu, poprawiają pamięć i koncentrację. Działają pozytywnie na układ nerwowy – pomagają złagodzić objawy depresji. Kwasy są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania wzroku. Nasiona szałwii hiszpańskiej zawierają sporo błonnika, dlatego usprawniają pracę układu pokarmowego.

Mleczko kokosowe – posiada dużo wapnia, magnezu, potasu, fosforu i żelaza. Ponadto jest bogatym źródłem witamin, aminokwasów, zdrowych tłuszczy, przeciwutleniaczy, węglowodanów, błonnika oraz białka, dlatego zaleca się spożywanie mleka kokosowego przez osoby cierpiące na alergie pokarmowe, które nie mogą spożywać mleka pochodzenia zwierzęcego.

Przygotowanie

  1. Do słoika wsyp nasiona chia, zalej mlekiem i dodaj miód.

  2. Słoik dobrze zakręć i bardzo dokładnie wymieszaj zawartość.

  3. Pudding wstaw do lodówki na kilka godzin (najlepiej przygotować pudding wieczorem i odstawić na noc do lodówki, by na śniadanie zajadać się puddingiem o gęstej konsystencji). Nasiona pęcznieją i dodane do płynu wiążą go w delikatną galaretkę.

  4. Pudding chia serwuj z 2-3 łyżeczkami konfitury.

Pudding chia