oceny: 2, śr. ocena: 5
5

Na półkach sklepowych z orientalną żywnością dostępny jest imbir marynowany – różowy lub biały, który jest świetnym dodatkiem, na przykład do sushi. Polecam marynowany imbir domowej produkcji. Zwłaszcza, że świeży korzeń imbiru jest łatwo dostępny. Dzięki temu możesz korzystać z jego cudownych właściwości, a jest ich naprawdę sporo.

Szczególnie polecany jest osobom o osłabionej odporności – posiada właściwości rozgrzewające i przeciwzapalne. Ponadto – ułatwia trawienie, leczy migreny, zwiększa koncentrację, polepsza krążenie krwi i działa pobudzająco.

Imbir w kuchni

Marynowany imbir jest nieodłącznym elementem sushi. Pełni funkcję „oczyszczania” kubków smakowych. Stanowi przerywnik między różnymi rodzajami sushi. Spróbowanie marynowanego imbiru powoduje, że smaki się nie mieszają i możesz w pełni delektować się każdym kolejnym kawałkiem japońskiego specjału. Natomiast świeży imbir nadaje potrawom bardziej wyrazisty, ostry, a nawet egzotyczny smak. Często stosuje się go jako dodatek do mięs, zup, ryb i owoców morza.

Czas przygotowania:

ok. 20 minut

Składniki

  • 200 g świeżego imbiru
  • 1 szklanka octu ryżowego
  • 3 łyżki cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • opcjonalnie: sok z buraków lub plasterek buraka (jeśli chcesz uzyskać różowy imbir)

Imbir

Jak przygotować domowy imbir marynowany?

  1. Imbir obierz ze skórki za pomocą obieraczki do warzyw lub łyżeczki. Korzeń pokrój w cienkie plasterki lub zetrzyj na szatkownicy.

  2. Pokrojony imbir wrzuć do wrzącej wody i gotuj około pół minuty, aby imbir stał się miękki, ale nie stracił swoich cennych właściwości. W osobnym garnku zagotuj ocet z cukrem i solą.

  3. Imbir umieść w wyparzonych słoiczkach i zalej przygotowaną, gorącą zalewą.

  4. Marynowany imbir nadaje się do jedzenia już po 3-4 dniach. Możesz go przechowywać do kilku tygodni w lodówce.

Imbir marynowany