W mojej kuchni staram się wykorzystywać większość produktów w stu procentach. Taka filozofia mocno zakorzeniła się w moim podejściu do gotowania. Ostatnio przygotowałam wiosenną zupę z rzodkiewki, a liście zamiast wyrzucać do kosza przerobiłam na pyszne pesto.

Pesto jest świeże i wiosenne. Liście mają bardzo fajny, lekko ostry smak – podobnie jak sama rzodkiewka. Ale okazuje się, że zawierają one dużo więcej witamin. Są doskonałym źródłem witaminy C, wapnia, potasu, fosforu i żelaza. Ponadto posiadają wielką moc odtruwającą organizm z toksyn, a ich działanie przeciwnowotworowe jest nadzwyczaj duże.

Składniki

  • liście z pęczka rzodkiewki
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 łyżki ziaren słonecznika lekko uprażonych na suchej patelni
  • 3 łyżki startego parmezanu
  • 100 ml oliwy z oliwek
  • sól i świeżo mielony pieprz

Wiosenne pesto

Przygotowanie

  1. Liście rzodkiewki dokładnie opłucz, osusz i wrzuć do pojemnika blendera.

  2. Czosnek obierz, pokrój na mniejsze kawałki i dodaj do liści rzodkiewki. Dorzuć podprażone ziarna słonecznika i starty parmezan.

  3. Dodaj oliwę z oliwek, sól oraz pieprz. Wszystkie składniki zmiksuj, aż do uzyskania gładkiej konsystencji.

  4. Jeśli pesto jest za gęste dodaj więcej oliwy i ponownie zmiksuj.

Wiosenne pesto

Pesto to jeden z moich ulubionych przysmaków. Na blogu znajdziesz już kilka przepisów np. na pesto z pietruszki czy rukoli. Pesto sprawdza się świetnie jako dodatek do makaronów czy smarowidło do kanapek. Super proste w przygotowaniu, a przy tym doskonale urozmaica każdą kolację lub śniadanie.