zajadam.pl

Na czym polega dieta zielona?

Na czym polega dieta zielona?

Warzywa i owoce najlepiej jeść w postaci surowej. Zawierają wtedy więcej składników odżywczych niż te same warzywa i owoce podane gotowaniu, pieczeniu (o smażeniu na głębokim tłuszczu nie wspominając). W diecie zielonej również jest o tym mowa, może się więc ona (mylnie) kojarzyć z dietą raw (surową)

Dieta bogata w chlorofil

Dieta zielona jest z założenia dietą przede wszystkim oczyszczającą. Oczywiście jak na dietę przystało powoduje też utratę kilogramów, ale jest to wyłącznie efekt uboczny. Dieta opiera się na warzywach, owocach oraz ziołach, które są bogate w chlorofil – związek chemiczny odpowiadający za ich zieloną barwę. (Im ciemniejsza zieleń tym go więcej w roślinie.)

Z tego powodu najlepszym źródłem chlorofilu są warzywa liściaste o ciemnozielonej barwie np. botwina, szpinak, kapusta, czy natka pietruszki. Sporo tego związku chemicznego znajduje się również w jabłkach czy agreście oraz mięcie.

Zasady diety zielonej

W przeciwieństwie do innych dieta zielona nie wiąże się z ograniczeniami w kwestii kaloryczności posiłków. (Zielone warzywa i owoce same w sobie zawierają mało kalorii.) Jednocześnie dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich ilościach.

W diecie tej chodzi o to, aby 2-3 dzienne posiłki przygotowane były na bazie „zieleniny”. (Dobrze byłoby także uwzględnić choćby jedno zielone warzywo lub owoc w każdym posiłku.) Jadłospis powinien uwzględniać też produkty bogate w rozpuszczalny błonnik (np. płatki owsiane), nabiał (kefiry, maślanki, jogurt naturalny), chude mięso oraz ryby. Ważne jest także aby pić około 2 l płynów dziennie. Najlepiej w postaci: wody (średnio lub wysoko zmineralizowanej), soków z zielonych warzyw i owoców, herbaty.

Z menu powinno wyeliminować się alkohol, żywność wysokoprzetworzoną, fast foody, produkty tłuste smażone i ciężkostrawne.

Nie daj się monotonii w kuchni

Może się wydawać, że ten rodzaj diety jest bardzo monotonny. Ciągle tylko zielone i zielone… A to nie prawda. Można przecież przygotowywać zupy-kremy (zobacz: zupa-krem z zielonego groszku) koktajle (Koktajl ze szpinakiem, awokado i kiwi), soki. „Zielenina” może być dodatkiem (albo bazą) do zdrowych kanapek. mięsa, ryżu (i innych dań) albo zdrową przekąską. Produkty te dają tyle możliwości ich zastosowania, że na pewno nikt nie będzie się nudził i każdy znajdzie w nich coś dla siebie.

 

Skomentuj

Zobacz również

Napisz pierwszy komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Czego szukasz?

css.php