Co nowego

Sałatka z grillowanym tofu

Tofu to popularny składnik w kuchni wegańskiej i wegetariańskiej. Ma delikatny, ledwo wyczuwalny smak. Po odpowiedniej obróbce termicznej i zamarynowaniu zyskuje pożądany smak. Tym razem pokażę jak przygotować sałatkę z dodatkiem tofu w orientalnej marynacie.

(więcej…)

Zielone pancakes

Są takie dania, które na pierwszy rzut oka wydają się niedorzecznym pomysłem. Porządne jedzenie to jest przecież pizza, burger, jajecznia, a jak zielone to ewentualnie sałata do burgera. Ale z drugiej strony wiadomo że to co świeże i zielone to zdrowe. I dlatego w moim gotowaniu, w kuchennych eksperymentach, szukam często tego mitycznego złotego środka: jak gotować super smacznie i przy okazji zdrowo? (więcej…)

Lasagne ze szpinakiem

Lasagne bolognese to tradycyjne włoskie danie. Tym razem klasyczny sos boloński zastąpiłam szpinakiem. Żeby całe danie nabrało odpowiedniego charakteru, ważny jest odpowiedni zestaw przypraw i dodatków. Dlatego szpinakowe nadzienie wzbogaciłam serem owczym, sporą ilością czosnku i gałki muszkatołowej.

(więcej…)

Zupa paprykowa

Gdy na zewnątrz coraz chłodniej świetnym pomysłem jest talerz rozgrzewającej zupy. Tym razem przygotowałam coś dla amatorów papryki. Kremową zupę paprykową z chrupiącymi grzankami. (więcej…)

Po co komu błonnik i gdzie go znaleźć?

Błonnik jest bardzo ważnym składnikiem zbilansowanej diety. Nie zmienia tego fakt, że nie jest trawiony przez nasz organizm. Błonnik występuje przede wszystkim w roślinach. Do czego jest nam potrzebny? I gdzie go znaleźć?

(więcej…)

Gulasz z indyka

Gulasz to tradycyjne danie węgierskie. Bardzo dużą popularnością cieczy się także w naszej kuchni. Klasyczny gulasz składa się z papryki, cebuli i mięsa - wołowiny, wieprzowiny, cielęciny czy indyka.

(więcej…)

Cheat meal. Na czym polega „oszukany posiłek”?

Każdy, kto choć raz był na diecie wie, że wytrwanie na niej jest trudne. Prędzej czy później zdarza się okazja, kiedy nie wypada powiedzieć: „jestem na diecie”. Więc jemy, a potem pojawiają się wyrzuty sumienia. A gdyby takie odstępstwa zaplanować? Czyż nie czulibyśmy się lepiej?

„Oszukany posiłek” wiele imion ma

Przede wszystkim ustalmy, że „oszukany” posiłek nie ma na celu oszukania naszego żołądka. Nie chodzi o to, żeby zamiast śniadania wypić szklankę wody. Cheat meal to posiłek, na który składa się to co lubimy, a czego ze względu na dietę jeść nie możemy. Może to być więc np. fast food, słodycze, pizza. Ważne jest to, żeby taki posiłek zaplanować. (Żeby cheat meal nie zamienił się w cheat day, a od tego już tylko krok do cheat week). Odmianą oszukanego posiłku jest clean cheat meal - posiłek niezaplanowany, ale składający się ze zdrowych produktów. Można też zamiast dodawać posiłek, zwiększyć kaloryczność już zaplanowanego. Takie działanie nazywa się planned overfeeding.

Zasady cheat meal

Dietetycy zalecają, żeby cheat meal wprowadzać dopiero po kilku tygodniach stosowania diety. Konieczna jest do tego silna wola. Jeśli sięgnięcie po kostkę czekolady skutkuje zjedzeniem całej tabliczki, to takie rozwiązanie nie jest dla nas. Oszukany posiłek może zawierać w sobie co chcemy, jednak należy pamiętać, żeby jednorazowo nie dostarczać sobie więcej niż 1000 kalorii. Jak często można sobie pozwalać na oszukiwanie? Wszystko zależy od nas. Dietetycy zalecają, jednak żeby cheat meal stosować nie częściej niż raz w tygodniu (jako nagrodę za wytrwałość).  Warto jednak pamiętać o tym, że o ile przed cheat meal jemy posiłki zgodnie z planem diety, to kolejny, po „oszukanym” zjadamy dopiero kiedy poczujemy głód.

Czy „oszukany posiłek” musi być niezdrowy?

Wydawać by się mogło, że oszukany posiłek = niezdrowe jedzenie, ale wcale nie musi tak być! Wystarczy zamiast kupić czekoladowego batonika wybrać batony z płatków owsianych. I już jest zdrowiej :) Nie lubisz słodyczy, ale za to pizzę mógłbyś jeść wciąż i wciąż? Wystarczy zamiast zamawiać ją z pizzerii zrobić ją samemu. (Na blogu znajdziesz mnóstwo przepisów np. Pizza z pomidorami i oliwkami.)  

Orzechy i suszone owoce, czyli co nieco o bakaliach

Bakalie to nie tylko smaczny dodatek do ciast czy deserów. Powinny stanowić stały element naszej codziennej diety. Orzechy, migdały, czy suszone owoce zawierają bowiem wiele witamin i innych składników odżywczych, a także błonnika. Dodatkowo mogą być też zdrową alternatywą dla słodyczy czy słonych przekąsek.

(więcej…)

Wątróbka z cebulą i jabłkiem

Wątróbka ma wielu zwolenników, ale także sporo przeciwników. Jednak dobrze przyrządzona wątróbka to prawdziwy rarytas.  Najczęściej podawana jest z cebulką oraz jabłkiem. Jak przyrządzić taką wątróbkę? Prezentuję mój sprawdzony sposób. (więcej…)

Nie tylko latte i espresso – tych „sposobów” na kawę mogłeś nie znać

W czasach PRLu najpopularniejsza była tzw. kawa „po turecku” - zaparzana w szklance (koniecznie z uszkiem i koszyczkiem) z kożuchem fusów. Warto dodać, że z Turcją nie miało to nic wspólnego. A dziś? Myśląc „kawa” mamy przed oczami filiżankę espresso lub hipsterskie latte w papierowym kubku. A przecież sposobów podania kawy jest tak wiele. Czy wiesz, co daje kawie „kuloodporność”? Albo czego do niej dodać, aby było nie tylko pysznie, ale i zdrowo?

(więcej…)

Kiszone warzywa

W okresie jesienno-zimowym szukamy superfoods wzmacniających naszą odporność. Bardzo ważne jest spożywanie probiotyków. Są nimi nie tylko fermentowane produkty mleczne, ale także kiszone warzywa. Lista warzyw, które można kisić jest bardzo długa. Tym razem w słoiku ląduje - kalafior, rzodkiewki i burak.

(więcej…)

Koktajl, smoothie, shake – czym się różnią?

Koktajl, smoothie, shake. Trzy nazwy tego samego rodzaju napoju? Zawsze wydawało mi się, (pewnie nie tylko mnie) że tak właśnie jest. Ale skoro tak, to po co aż trzy nazwy? Moda? A może nie mam racji i one się czymś różnią?  (więcej…)

Smaczne wspomnienia, czyli comfort food

Fast, slow, a teraz jeszcze comfort. Te wszystkie określenia odnoszą się do jedzenia. O ile każdy chyba wie czym jest fast food (slow food to jego przeciwieństwo) o tyle gdyby zapytać przeciętnego Kowalskiego czym jest comfort food to mógłby mieć problem z odpowiedzią. No bo co to jest „komfortowe jedzenie”?

(więcej…)

Bigos myśliwski

Bigos to tradycyjna potrawa znana w każdym polskim domu. Ilu kucharzy tyle samo różnych wersji przepisu. Jednym z nich jest bigos myśliwski, który wyróżnia się swoim smakiem i aromatem. Koniecznie sprawdź poniższy przepis na tę wyjątkową potrawę i spróbuj przyrządzić ją we własnej kuchni.

(więcej…)
Zobacz więcej

Wykorzystuję pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi marketingowych i analitycznych, zapewniania funkcji społecznościowych oraz systemu komentarzy. Czy akceptujesz wykorzystywanie plików cookies? Szczegóły w polityce prywatności.

Akceptuję
×

Tytuł popupa

tytuł contentu wersja A

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean rhoncus neque ut laoreet congue. Sed pharetra dolor eu lorem ullamcorper rutrum. Vestibulum ipsum tellus, dignissim sit amet elit sed, accumsan cursus ligula. Vestibulum ullamcorper tempor risus non cursus. Curabitur in eros ex. Proin et convallis ex. Duis commodo varius erat in venenatis. Suspendisse consequat tortor lacus, at ornare libero luctus in. Maecenas et elit luctus, tempor sem sit amet, egestas dolor.

tytuł contentu wersja B

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean rhoncus neque ut laoreet congue. Sed pharetra dolor eu lorem ullamcorper rutrum. Vestibulum ipsum tellus, dignissim sit amet elit sed, accumsan cursus ligula. Vestibulum ullamcorper tempor risus non cursus. Curabitur in eros ex. Proin et convallis ex. Duis commodo varius erat in venenatis. Suspendisse consequat tortor lacus, at ornare libero luctus in. Maecenas et elit luctus, tempor sem sit amet, egestas dolor.

css.php