Co nowego

Guacamole

Sprawa z guacamole i generalnie z kuchnią meksykańską jest taka, że każdy ma swoją własną wersję większości klasycznych przepisów. I te przepisy różnią się zarówno ze względu na region w którym są przyrządzane, ale też każdy kucharz czy każda gospodyni ma jakieś swoje sprawdzone sekretne patenty. :)

(więcej…)

Sos sriracha

Sos sriracha to jedno z moich najciekawszych kulinarnych odkryć ostatnich miesięcy. Tajski klasyk, który robi się z bardzo ostrych papryczek, ale jeżeli będziecie używać go w niewielkich ilościach to nie zaostrzy wyraźnie potraw, a doda im niesamowitych nowych smaków i aromatów.

Zupa z pieczonych warzyw

Krem z pieczonych warzyw to zupa, którą mogę jeść przez cały, okrągły rok. Za sprawą warzyw z piekarnika zupa ma cudowny, głęboki smak.

(więcej…)

Chipsy z pasternaku

Chipsy, które można jeść bez najmniejszych wyrzutów sumienia? To możliwe – zamiast paczki pełnej pustych kalorii, tłuszczu i niezdrowych substancji, lepiej samodzielnie przygotować zdrowszą wersję.

(więcej…)

Orientalna zupa z makaronem i warzywami

Rozgrzewająca zupa inspirowana kuchnią japońską. Przygotowana na bazie orientalnego bulionu pełnego smaku umami. Charakterystyczny piąty smak zapewnia główny składnik zupy – pasta miso. (więcej…)

Kaszotto z burakiem

Kasza gryczana, jaglana, perłowa, pęczak… jest w czym wybierać, każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Potencjał tego składnika sprowadza się również do prostoty przyrządzania. Wystarczy naprawdę niewiele, by wyczarować z kaszy pyszne danie. Jednym z nich jest kaszotto, czyli polska odpowiedź na włoski klasyk. (więcej…)

Sałatka z grillowanym tofu

Tofu to popularny składnik w kuchni wegańskiej i wegetariańskiej. Ma delikatny, ledwo wyczuwalny smak. Po odpowiedniej obróbce termicznej i zamarynowaniu zyskuje pożądany smak. Tym razem pokażę jak przygotować sałatkę z dodatkiem tofu w orientalnej marynacie.

(więcej…)

Zielone pancakes

Są takie dania, które na pierwszy rzut oka wydają się niedorzecznym pomysłem. Porządne jedzenie to jest przecież pizza, burger, jajecznia, a jak zielone to ewentualnie sałata do burgera. Ale z drugiej strony wiadomo że to co świeże i zielone to zdrowe. I dlatego w moim gotowaniu, w kuchennych eksperymentach, szukam często tego mitycznego złotego środka: jak gotować super smacznie i przy okazji zdrowo? (więcej…)

Lasagne ze szpinakiem

Lasagne bolognese to tradycyjne włoskie danie. Tym razem klasyczny sos boloński zastąpiłam szpinakiem. Żeby całe danie nabrało odpowiedniego charakteru, ważny jest odpowiedni zestaw przypraw i dodatków. Dlatego szpinakowe nadzienie wzbogaciłam serem owczym, sporą ilością czosnku i gałki muszkatołowej.

(więcej…)

Zupa paprykowa

Gdy na zewnątrz coraz chłodniej świetnym pomysłem jest talerz rozgrzewającej zupy. Tym razem przygotowałam coś dla amatorów papryki. Kremową zupę paprykową z chrupiącymi grzankami. (więcej…)

Po co komu błonnik i gdzie go znaleźć?

Błonnik jest bardzo ważnym składnikiem zbilansowanej diety. Nie zmienia tego fakt, że nie jest trawiony przez nasz organizm. Błonnik występuje przede wszystkim w roślinach. Do czego jest nam potrzebny? I gdzie go znaleźć?

(więcej…)

Gulasz z indyka

Gulasz to tradycyjne danie węgierskie. Bardzo dużą popularnością cieczy się także w naszej kuchni. Klasyczny gulasz składa się z papryki, cebuli i mięsa - wołowiny, wieprzowiny, cielęciny czy indyka.

(więcej…)

Cheat meal. Na czym polega „oszukany posiłek”?

Każdy, kto choć raz był na diecie wie, że wytrwanie na niej jest trudne. Prędzej czy później zdarza się okazja, kiedy nie wypada powiedzieć: „jestem na diecie”. Więc jemy, a potem pojawiają się wyrzuty sumienia. A gdyby takie odstępstwa zaplanować? Czyż nie czulibyśmy się lepiej?

„Oszukany posiłek” wiele imion ma

Przede wszystkim ustalmy, że „oszukany” posiłek nie ma na celu oszukania naszego żołądka. Nie chodzi o to, żeby zamiast śniadania wypić szklankę wody. Cheat meal to posiłek, na który składa się to co lubimy, a czego ze względu na dietę jeść nie możemy. Może to być więc np. fast food, słodycze, pizza. Ważne jest to, żeby taki posiłek zaplanować. (Żeby cheat meal nie zamienił się w cheat day, a od tego już tylko krok do cheat week). Odmianą oszukanego posiłku jest clean cheat meal - posiłek niezaplanowany, ale składający się ze zdrowych produktów. Można też zamiast dodawać posiłek, zwiększyć kaloryczność już zaplanowanego. Takie działanie nazywa się planned overfeeding.

Zasady cheat meal

Dietetycy zalecają, żeby cheat meal wprowadzać dopiero po kilku tygodniach stosowania diety. Konieczna jest do tego silna wola. Jeśli sięgnięcie po kostkę czekolady skutkuje zjedzeniem całej tabliczki, to takie rozwiązanie nie jest dla nas. Oszukany posiłek może zawierać w sobie co chcemy, jednak należy pamiętać, żeby jednorazowo nie dostarczać sobie więcej niż 1000 kalorii. Jak często można sobie pozwalać na oszukiwanie? Wszystko zależy od nas. Dietetycy zalecają, jednak żeby cheat meal stosować nie częściej niż raz w tygodniu (jako nagrodę za wytrwałość).  Warto jednak pamiętać o tym, że o ile przed cheat meal jemy posiłki zgodnie z planem diety, to kolejny, po „oszukanym” zjadamy dopiero kiedy poczujemy głód.

Czy „oszukany posiłek” musi być niezdrowy?

Wydawać by się mogło, że oszukany posiłek = niezdrowe jedzenie, ale wcale nie musi tak być! Wystarczy zamiast kupić czekoladowego batonika wybrać batony z płatków owsianych. I już jest zdrowiej :) Nie lubisz słodyczy, ale za to pizzę mógłbyś jeść wciąż i wciąż? Wystarczy zamiast zamawiać ją z pizzerii zrobić ją samemu. (Na blogu znajdziesz mnóstwo przepisów np. Pizza z pomidorami i oliwkami.)  

Orzechy i suszone owoce, czyli co nieco o bakaliach

Bakalie to nie tylko smaczny dodatek do ciast czy deserów. Powinny stanowić stały element naszej codziennej diety. Orzechy, migdały, czy suszone owoce zawierają bowiem wiele witamin i innych składników odżywczych, a także błonnika. Dodatkowo mogą być też zdrową alternatywą dla słodyczy czy słonych przekąsek.

(więcej…)
Zobacz więcej

Wykorzystuję pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi marketingowych i analitycznych, zapewniania funkcji społecznościowych oraz systemu komentarzy. Czy akceptujesz wykorzystywanie plików cookies? Szczegóły w polityce prywatności.

Akceptuję
×

Tytuł popupa

tytuł contentu wersja A

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean rhoncus neque ut laoreet congue. Sed pharetra dolor eu lorem ullamcorper rutrum. Vestibulum ipsum tellus, dignissim sit amet elit sed, accumsan cursus ligula. Vestibulum ullamcorper tempor risus non cursus. Curabitur in eros ex. Proin et convallis ex. Duis commodo varius erat in venenatis. Suspendisse consequat tortor lacus, at ornare libero luctus in. Maecenas et elit luctus, tempor sem sit amet, egestas dolor.

tytuł contentu wersja B

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean rhoncus neque ut laoreet congue. Sed pharetra dolor eu lorem ullamcorper rutrum. Vestibulum ipsum tellus, dignissim sit amet elit sed, accumsan cursus ligula. Vestibulum ullamcorper tempor risus non cursus. Curabitur in eros ex. Proin et convallis ex. Duis commodo varius erat in venenatis. Suspendisse consequat tortor lacus, at ornare libero luctus in. Maecenas et elit luctus, tempor sem sit amet, egestas dolor.

css.php